De werken verspreiden zich bij de nieuwe fase (1c) volledig over de groene werfzone (zichtbaar op onderstaand plan). Concreet werkt de aannemer nu vanuit de Holdestraat verder over het kruispunt van de Oostrozebekestraat met de Karel van Manderstraat, om langs het rondpunt te stoppen ter hoogte van de kerk. Dit brengt een nieuwe tijdelijke verkeerssituatie met zich mee.

Van en naar het marktplein

De groene werfzone zorgt voor verschillende doodlopende straten rond het centrum. Parking de Markt blijft nog steeds toegankelijk voor plaatselijk verkeer, maar dus niet langer via de Oostrozebekestraat en Karel van Manderstraat. De site is nog steeds bereikbaar via de Kasteelstraat (langs de Goethalsplaats en de Kerkstraat) volgens bovenstaand plan.
Van daaruit kan het verkeer
- langs de kerk en via de Kapellestraat de parking bereiken, met een in- en uitrit aan het postkantoor.
- aan het einde van de Kerkstraat linksaf slaan om zo de Marktstraat of Baljuw Vermeulenstraat te bereiken. Bijgevolg verandert de rijrichting langs de kerk.
Bezoekers die parking De Markt verlaten, doen dit door via diezelfde toegang linksaf de Kapellestraat op te draaien en vervolgens rechtsaf via Zeveneiken de dorpskern te verlaten.
Omleidingen
Het verkeer vanuit de Oostrozebekestraat kan via de Gentstraat terecht op parking Vondel of kan parking De Markt bereiken via de voorziene signalisatie (Barnumstraat, Astridlaan, Kasteelstraat). De stroom vanuit de Karel van Manderstraat wordt via de Baljuw Vermeulenstraat omgeleid.
Parking Vondel blijft even toegankelijk
Tijdens fase 1c blijft parking Vondel uit alle huidige richtingen bereikbaar. De wagen daar parkeren om het marktplein te bezoeken, kan er even vlot.
Einde fase 1c
Afhankelijk van het weer is het einde van deze fase voorzien in januari 2023. Dit luidt meteen de start van de werken in de blauwe werfzone in.
Op www.meulebeke.be/demarkt vind je alle informatie over de werken.