Online aanvragen van jouw documenten

Gepubliceerd opdinsdag 17 nov 2020 om 10:40
Vraag je akten, vergunningen en andere documenten online aan via www.meulebeke.be!

Heb je een uittreksel uit het strafregister nodig om te kunnen solliciteren, een attest van leven voor je pensioenaanvraag, een attest gezinssamenstelling voor jouw ziekenfonds? Dan hoef je je niet meer te verplaatsen naar het gemeentehuis. Dan kan je dit zeer eenvoudig, snel en gratis aanvragen via E-loket burgerzaken.

In de meeste gevallen zal je aanvraag meteen digitaal verwerkt worden en kan je het document onmiddellijk downloaden of uitprinten. De documenten zijn 100% rechtsgeldig, zowel de geprinte als de digitale versie. Soms is tussenkomst van de dienst burgerzaken noodzakelijk. In dit geval ontvang je de documenten zo vlug mogelijk!

Hoe vraag je een akte of attest aan?

  1. Ga naar www.meulebeke.be.
  2. Klik op de startpagina op ‘Ik vraag aan’ onder het menu ‘Snelle links’.
  3. Klik op een product naar keuze.
  4. Meld je aan met je identiteitskaart, pincode en een eID-kaartlezer of met een token of maak gebruik van de gratis app Itsme. De meeste akten, attesten en uittreksels ontvang je onmiddellijk. Voor andere uittreksels blijft een tussenkomst van de dienst burgerzaken nodig. In dat geval ontvang je de documenten zo snel mogelijk.

Geen computer? Geen nood!

Lukt het niet om via onze website je documenten aan te vragen? Of wil je bij een medewerker terecht? Dan kan je steeds mailen naar bevolking@meulebeke.be of telefoneren via 051 48 80 80 (elke werkdag van 08:00 uur tot 12:00 en van 13:00 uur tot 17:00).