aaa
Printvriendelijke versie

Uitdaging: “Meulebeke als organisatie van de toekomst”

De veranderende rol van gemeenten op het gebied van dienstverlening en hoe zij hun burgers hierbij betrekken is één van dé hot topics. De verhouding tussen burger en overheid verandert, omdat we als gemeente nog veel meer dan vroeger aandacht willen besteden aan individuele vragen van burgers: dienstverlening op maat.

Wat zijn de gevolgen?

Voor ons als openbaar bestuur is het zeer belangrijk om een langetermijnvisie te hebben op deze ontwikkelingen en zich bewust bezig te houden met continue verbetering. Op basis van deze visie willen wij een strategie vooropstellen voor de (her-)inrichting van de gemeentelijke organisatie.

Onze principes:

  • Klaar voor de toekomst = digitaal is het nieuwe normaal
  • Aandacht aan “is iedereen mee?” = inzetten op vorming
  • Juiste persoon op juiste plaats = competentiemanagement
  • Nu investeren = return on investment = besparen op middellange termijn

Terug naar alle nieuws